Strikking, hekling, og litt matknask finner du her hos meg.


fredag 19. april 2013

Kylling i karri og havrefløte (Allergivennlig)


Til denne retten må jeg kjøre noe i foodprosessor (men for noen fantastiske smaker det da blir!!) , har nemlig 2 små og 1 stor som er litt redd for gode grønnsaksklumper i middagen ;) Og det er jo alltid gull verdt når alle 3 mumser i seg sunne saker uten å vite at de gjør det, og attpåtil sier "mmmmm, såååå godt"... :)
Men synes også at de må tilvennes, så jeg sparer noen grønnsaker som kuttes i biter.


Til 4 personer. Du trenger:

- 1 pakke Havrefløte
- 3-4 kyllingfilet
- 1 boks ananas
- 1 eple
- 1 paprika
- 1/4 blomkål
- 1 liten løk
- 1cm fesrk ingefær
- salt
- pepper
- karri
- olje til steking

Slik gjør du:

Stek kyllingfilet raskt i olje på sterk varme, og krydre med salt, pepper og karri etter smak.
I foodprosessor: 1 boks ananas (saften også), 1/2 eple, 1/2 paprika, løk, ingefær, og blomkålen. Kjør til du får en tykk saus.

Saus:

Bland den tykke sausen med havrefløten og kok opp. Legg i kyllingfiletene og la koke i 15 min.
Ha i den halve paprikaen og halve eplet rett før servering.

Godt med ris til!

2 kommentarer:

  1. Det hørtes veldig godt ut:))
    God helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Takk for oppskriften! :) Hørtes deilig ut!
    Ha en koselig helg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett

Kommentarer fra mine herlige lesere! <3