Strikking, hekling, og litt matknask finner du her hos meg.


onsdag 17. april 2013

På huet i spesialmelposer...


Nå var det jammen på tide med litt lyd fra meg igjen, det har vært fryktelig stille på denne kanten av bloggeland, men det har sin grunn da....

Minstejenta her i hus har en del allergier, og etter en spesialist tur fant de enda flere av dem! Det resulterte i at på hjemveien slo det meg plutselig at jeg hadde ikke mat i hus til den lille frøkna! Da var det bare en ting å gjøre; kjøre innom butikk med godt utvalg, sette hodet igang uten at det spant, lete hyller opp og ned, og krysse alle fingrer og tær for at man skulle få tak i noe spiselig som smakte GODT!

Omsider fikk man jo fylt handlevogna med litt av hvert, men når hodet føles som en bomullsdott, er det ikke lett å tenke verken klart eller fornuftig. Heldigvis klarte jeg å trylle frem et spiselig brød samme kveld, og ettersom dagene har gått har jeg lært MYE av å stå på hodet i diverse poser av mel og gryn.

Men for at de vellykkede utprøvingene ikke skal gå tapt kommer jeg til å legge ut oppskrifter her, og samle de under etiketten "Allergifri mat".

Kanskje det er andre der ute som kan ha nytte av dem, hvem vet.....??  :)

Nå har jeg ikke tatt meg tid til så mange bilder da jeg har hastelaget det meste for å ha ett lite utvalg til minsten, men skal oppdatere med bilder etterhvert som jeg lager det igjen.

Maten jeg lager er ihvertfall uten:

Melk
Egg
Hvete
Soya
Peanøtter

Etterhvert som jeg kommer mer i rute med denne bakingen, ser jeg frem til å legge ut litt håndarbeid igjen og ikke minst besøke alle de flotte bloggene der ute! Ellers går det mot sommer, og hvem blir ikke glad av det!! ;) PS: Jeg blir veldig veldig veldig GLAD om du legger igjen en liten hilsen. :)

3 kommentarer:

  1. Du har noen eksra utfordringer ja...flink mor for den lille allergikeren din! Du får nok nyte resultatene av hardt arbeid om litt.

    SvarSlett
  2. Jeg har anbefalt oppskriften din til en allergiker, med allergiker familie(forskjellige allergier). Utrolig bra oppskrift :)

    Høres kjempe godt ut med solsikkemarsipan.

    SvarSlett
  3. Silje: Tusen takk og så koselig at du tenkte på oppskriften min. Håper den og de andre faller i smak hos dem som prøver ut :)
    Marsipanen blir veldig god, blir faktisk like overrasket hver gang :)

    SvarSlett

Kommentarer fra mine herlige lesere! <3