Strikking, hekling, og litt matknask finner du her hos meg.


tirsdag 13. desember 2011

Vintage kåpe


En kveld dukket det opp en kåpe i hodet mitt, jeg fant frem det jeg trengte og satte i gang pinnene. Noen dager senere lå denne kåpen ferdig! :)


Jeg har brukt flettemønster, glattstrikk, rillestrikk og ribbestrikk. (Det er alltid gøy å blande litt :) ) Jeg strikket  et hjerte som ble sydd på hetten, og til slutt, 3 sløyfer som ble montert på bærestykket, 2 forann og 1 bak.



Garnet er fra Drops Design og heter Lima, det består av 65% ull og 35% Alpacca. Mykt og deilig garn!!



Str 1-2 år

Jeg vil også benytte anledningen til å takke alle som titter innom, alle som legger igjen en liten hilsen, og ønske hjertelig velkommen til mine nye følgere!! 
Så TUSEN TAKK!!! =)

40 kommentarer:

  1. Helt skjønn kåpe!! Så nydelige detaljer!
    Du er såå flink! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  2. Åå så nydelig :) Du er flink.

    SvarSlett
  3. Wow!! den var superflott!! Herlige farger med lekre detaljer..
    Kunne gjerne hatt ei slik til barnebarnet....men hun er 2 1/2 år..
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Nydelig kåpe! Du er så flink med pinnene :))

    SvarSlett
  5. Rett og slett nydelig!
    Lekre detaljer!
    Du er så flink :)
    - klem

    SvarSlett
  6. NYDELIG...som alt annet på denne bloggen.

    SvarSlett
  7. åhhhhh så fin:)!! SER DU AV OG TIL STRIKKER PÅ BESTILLING,hva vil en kåpe koste i str 6 - 7 år ? Marthe

    SvarSlett
  8. Det varmer ett strikkeglad hjerte å lese alle de varme ordene fra dere kjære lesere!

    Marthe: Har du en mail jeg kan svare deg på? Min er hjertemynthe@yahoo.no

    SvarSlett
  9. Nyyyydelig, fins d ingen oppskrift??

    anette

    SvarSlett
  10. Anette: Tusen takk!! :) Det finnes ingen oppskrift på akkurat denne, men noe lignende finnes det helt sikkert! Mener Sandnes garn har oppskrift til jakke med flette mønster, så må man bare dikte det litt til der man er "uenig" i oppskriften. ;)

    SvarSlett
  11. Nydelig. Jeg synes du er kjempeflink og lager de nydeligste plagg. Har veldig stor sans for sammensetningen av fargene du bruker :-)

    SvarSlett
  12. Herregud så masse fint det er på sidene her.. kåpen var jo bare nydelig..

    SvarSlett
  13. Jeg har kjøpt garn takket være deg og denne nydelig kåpa. Får prøve å strikke etter fantasien som best jeg kan. For en flott blog du har laget deg! Her er det fryd for øyet!

    SvarSlett
  14. Nydelig kåpe og flott blogg du har. Nå har jeg skrevet ut oppskrift på skjørtet. God ide til restegarn som det blir mye av. Grethe

    SvarSlett
  15. Skulle så gjerne hatt mønster ti denne kåpa,hvertfall maskeantall :) Har sendt deg mail.... Astrid

    SvarSlett

Kommentarer fra mine herlige lesere! <3