Strikking, hekling, og litt matknask finner du her hos meg.


tirsdag 30. august 2011

Vintage kjole


Her om dagen så jeg et bld av den nydeligste strikkekjolen! Jeg kunne ikke få glemt den og fant ut at denne måtte jeg bare lage til eldste dattera mi. Jeg satte i gang hjernen, fant frem Alpacca garn, strikke pinner, både korte, lange og rundpinner, målebånd, perler, sløyfe, saks og nål og satte i gang!


Jeg startet med magepartiet og strikket en rems med en enkel flette som jeg kunne tre sløyfa gjennom.
Så sydde jeg sammen endene og plukket opp masker på den ene langsiden, for så å strikke skjørtet. 
Da det var ferdig plukket jeg opp masker på den andre langsiden og strikket bærestykket.
I bunnen av skjørtet sydde jeg på små rosa og lilla perler.


 Da jeg var ferdig med den, hang jeg den opp på en bøyle slik av datteren min kunne se resultatet. Hun gikk bort og kysset den og sa "den var fin mamma". 
3-åringen smeltet mors hjerte da.. <3

28 kommentarer:

  1. Ja, denne var helt nydelig!!!
    Skjønner ikke hvordan du får det til..
    Når hun har den på kommer hun til å smelte alle`s hjerter:)
    Ha en fin tirsdag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har strikket - igjen! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  3. Du er FLINK!! Gøy at lillejenta allerede har utviklet seg en smak:-)Hun skal vel snart lære seg å strikke også??? Da er hun i så fall heldig med læremesteren!!!

    SvarSlett
  4. Ja, denne var bare helt spesiell! Kjempelekker!
    Ha en god kveld! :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for utrolig koselig kommentar inne i bloggen min, det varmet:)

    Men denne var jo fantastisk nydelig! Ble helt forelsket:)

    SvarSlett
  6. WOW for ein nydelig kjole du har laga til jenta di:))

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar;)
    Så mye lekkert du strikker, hekler og syr!!
    Har bladd meg nedover og kost meg med masse herlige produkter;)

    SvarSlett
  8. Åh, den var skjønn :-DD
    Tar du imot bestilling?
    Den hadde passet perfekt til niesen min på 2 år :-D

    Du er såå flink!!

    Klemmer

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle superhyggelige kommentarer, de varmer! :)
    Franske drømmer: Tusen takk og ja jeg tar imot bestilling, har sendt deg en mail om mer info ;)

    Mvh Hjerte Mynthe

    SvarSlett
  10. Helskjønn kjole!!! Og Alpakka garn er jo helt utrolig mykt og deilig.Søtt at hn kysset kjolen♥ Lurer på Om Sib kommer til å kysse strikketeppet mitt når det er ferdig?? Det ville i tilfelle varme hjertet mitt også, hihi.

    SvarSlett
  11. Tusen takk for koselig kommentar hos meg=)! Kjolen er super søt!! Og du er jammen dyktig(har kikket rundt i bloggen din)!! Skulle gjerne hatt slike håndarbeid evner, men jeg får det bare ikke til;)!

    Ha en flotters ny uke!
    Klemmer!

    SvarSlett

Kommentarer fra mine herlige lesere! <3