Strikking, hekling, og litt matknask finner du her hos meg.


fredag 17. februar 2012

Pavlova



Sjokolade marengs med krem og bær!

Dette er den enkleste desserten, med sikker suksess!
Jeg ville overraske familien med en god start på helgen, og gjett om de ble glade da denne kom på bordet! :)
Det var så godt at jeg spiste 2 ( + ett til ) stykker... Mmmm ;)

Har du også lyst til å lage denne?  Her kommer oppskrift:

Sjokolademarengs:

4 eggehviter
250g sukker
1 klype salt
2 ss kakao

Pisk eggehvitene stive så du kan lage topper med den, bland så forsiktig inn salt, sukker og kakao. Fordel utover et bakepapir og stek i 1-2 timer på 120C.
Avkjøl

Pisk kremfløte, fordel utover marengs bunnen og dryss over med de bærene eller frukten du liker. Nyt!

(Minner om give away lenger ned.)

Håper dere alle får en deilig helg!!

11 kommentarer:

  1. Mmmmm nnaammmmmM!!! Det så fryktelig godt ut!

    SvarSlett
  2. Ser himmelsk godt ut!
    Takk for tips - oppskriften må nok prøves ut :)

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Takk for oppskrift og påminnelse...for denne har jeg ennå ikke prøvd!!
    Kos dæ masse i helga klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker marengsbunner!!! Flott med friske bær på toppen.

    SvarSlett
  5. Nam, det så godt ut!
    Tror ikke jeg har smakt pavlova, jeg,
    Men det ser jo fryktelig godt ut ;)
    Takk for oppskrift! Den skal prøves!

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Mmmmm.... dette så deilig ut!

    Takk for søteste kommentar inne hos meg *smiler*

    Med ønsker om en fortryllende ukesstart.
    Nala logrer og sier boff!
    klemklem

    SvarSlett
  7. Pavlova er noe av det beste som fins!!
    Den skal jeg jammen meg lage til bursdagen til minstemann om et par uker:-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med nominasjonen i Pinnekroken!! Er det andre gangen, tro? Jeg har vært inne og stemt. God helg til deg!(Hvis det er igjen noe av den kaka så burde helga kunne bli ganske så bra:-)) Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  9. Ja, så ble du nominert hos Pinnekroken og jeg har stemt på deg. Flotte buksedrakter. Jeg elsker Pavlova! =)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for fin kommentar hos meg. Teppet skal overleveres imorgen, jeg håper det faller i smak...
    Dette så jo bare skikkelig deilig ut. Nå ble jeg jammen sukkersugen...;-)
    Dette skal prøves ut.

    God midtuke til deg :-)

    SvarSlett
  11. Den kaka der er så god, pleier å spise sånn på 17 mai :)

    SvarSlett

Kommentarer fra mine herlige lesere! <3